Sprekers

Karina Raaijmakers

Karina Raaijmakers

Karina Raaijmakers is bij de AFM als Hoofd verantwoordelijk voor het toezicht op verzekeren en pensioenen. Daarnaast heeft zij als specifiek aandachtsgebied Innovatie in Retaildienstverlening. Karina studeerde Economie & Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit en ging na haar studietijd aan de slag bij de AFM. Na 5 jaar verliet zij de AFM voor een adviesbureau dat gericht is op het verbeteren van toezichthouders. Na 3,5 jaar bij veel verschillende toezichthouders in de keuken te hebben gekeken en te hebben genoten van het ondernemerschap keerde zij in maart 2016 terug bij de AFM.

 
Jannie Benedictus LinkedIn

Jannie Benedictus

Jannie (1976) is sinds 1 maart 2017 hoofdredacteur van am:. Zij werkt sinds 2011 bij het Verzekeringsblad en (later) am. Daarvoor was zij acht jaar lang journalist en eindredacteur aan de Universiteit Twente. Ze studeerde rechten in Amsterdam en journalistiek in Zwolle.

 
Maarten Bouwhuis

Maarten Bouwhuis

Maarten is een veel gevraagd dagvoorzitter en debatleider. Hij is presentator bij BNR Nieuwsradio en eerder bij RTL-Z. Maarten presenteert wekelijks BNR Gangmakers. Het opinieprogramma van BNR dat podium biedt aan ondernemers in heel Nederland. Tussen 2011 en 2014 presenteerde Maarten de BNR Klantenshow. In 2010 en 2012 organiseerde Maarten samen met RTL Nieuws het Carredebat voor de Tweede Kamerverkiezingen. In 2013 en 2014 presenteerde Maarten de uitreiking van de FD Gazellen-awards. Maarten Bouwhuis staat wekelijks op het podium als dagvoorzitter of debatleider. Inhoudelijk is hij breed ontwikkeld. Hij wordt hoog gewaardeerd op conceptontwikkeling en zijn inhoudelijke kennis. Eerder was Maarten Bouwhuis in dienst van het Nederlands Debat Instituut als debatleider en trainer.

 
Taco van Hoek

Taco van Hoek

Taco van Hoek (1960) studeerde algemene economie aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn afstuderen ging hij werken als monetair econoom bij het Centraal Planbureau (CPB). Na een korte tijd verbonden te zijn geweest aan de OESO in Parijs, keerde hij in 1988 terug bij het CPB, waar hij op diverse terreinen en in verschillende functies heeft gewerkt, waarvan de laatste vijf jaar als onderdirecteur. Inhoudelijk heeft hij gepubliceerd en/of leiding gegeven aan onderzoek rond internationale en monetaire economie, sectoranalyse, wonen, infrastructuur, ruimtelijke economie en energie. Deze laatste thema’s vormen inhoudelijk belangrijke verbindingen met het werk van het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB), waaraan Taco van Hoek sinds 2006 leiding geeft.

 
Coen de Ruiter

Coen de Ruiter

Coen is idealistisch bestuurder in de breedste zin van het woord. Zijn passie ligt in het creëren van synergie tussen idealisme en commercie. Vanuit dat perspectief trad hij begin 2017 aan als algemeen directeur bij Independer. De manier waarop dit missiegedreven e-commercebedrijf beide elementen combineert sprak hem erg aan. Coen begon zijn loopbaan bij Unilever, waar hij de commerciële wereld goed leerde kennen. Na elf jaar richtte hij zijn blik vanuit een intrinsieke motivatie op organisaties met een maatschappelijke missie. Vanaf dit moment wordt de combinatie commercie en ideaal de rode draad in zijn loopbaan. Hij maakte de overstap naar Max Havelaar. Als directeur van deze keurmerkstichting voor Fairtrade ontwikkelde hij zijn visie op de positieve impact die duurzaamheid, eerlijke handel en commercie hebben op mensen en hun omgeving. Zijn volgende stap was stichting Apenheul. Daar deed hij ervaring op met het vergroten van liefde voor de natuur door bezoekersplezier. Coen studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

 
Hidde Coebergh

Hidde Coebergh

Hidde Coebergh is als directeur Zakelijk Advies en Wonen bij ING verantwoordelijk voor de ondersteuning van het onafhankelijke intermediair en het eigen advieskanaal van ING. In deze rol bundelt hij de verschillende distributiekanalen voor ING-hypotheken tot een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening voor de klant. Coebergh is een inspirerende en optimistische leider met een passie voor het intermediaire kanaal. Hij heeft een duidelijke visie op actuele ontwikkelingen in hypotheekadvies en -bemiddeling, zoals het digitaliseren van gegevens en het belang van maatwerk in hypotheekadvies. Zijn motto: “Elk advies is uniek, zoals elke woonwens en elke financiële situatie uniek is. En daar ligt precies de blijvende kracht van het intermediair!” Coebergh heeft zelf zijn wortels in het intermediairkanaal. Voor zijn komst naar ING in 2001 was hij onder meer zelfstandig adviseur in hypotheken en pensioenen en vervulde hij diverse commerciële en marketingfuncties bij ABN AMRO.

 
Wytzejan de Jong

Wytzejan de Jong

Wytzejan de Jong (45) is de CEO van De Hypothekers Associatie, de franchisegever van de keten De Hypotheker, met ruim 160 winkels actief in onafhankelijk hypotheekadvies. De Jong heeft een ruime ervaring in het financiële werkveld. Voor De Hypotheker was hij als statutair directeur verantwoordelijk voor het bank- en hypotheek bedrijf van ASR. In de jaren daarvoor werkte hij in diverse senior- en executive posities bij ABN AMRO, Fidelity en Fortis. In 1998 behaalde Wytzejan de Jong bij de Universiteit van Groningen zijn Master of Science in Industrial Engineering en Management.

 
Sander de Loo LinkedIn

Sander de Loo

Iedereen een Zorgenvrij Leven! Vanuit deze missie begeleidt oprichter en directeur Sander met Zorgeloosch mensen van een life-event naar een life changing event. Of je nou advies nodig hebt bij iets moois zoals de aankoop van een woning of je zoekt hulp bij iets complex als een scheiding. Met ruim 170 specialisten bedenkt Zorgeloosch voor iedere uitdaging een persoonlijke en vindingrijke oplossing. Met veel energie en een obsessieve focus op één doel: tevreden klanten. Als eigenzinnige financieel adviseur durfde Sander te kiezen voor een niche. Een plek in de AM Top 100, FD Gazelle in 2015 en 2016 en een mooie plek in de top 250 van snelst groeiende bedrijven in Nederland zijn het resultaat. Maar het mooiste van alles een klanttevredenheid van een 8,8 met een NPS van 38%.

 
Rik Sieben

Rik Sieben

Rik Sieben, advocaat bij Lamers Tielemans Advocaten en oprichter van Hypotheektoets.com, is ruim 12 jaar actief als advocaat. Gedurende zijn carrière is Rik zich gaan specialiseren in het financiële recht, waarbij hij voornamelijk namens ondernemers en particulieren optreedt. Vanuit dit perspectief ziet Rik wat er fout is gegaan in de dagelijkse adviespraktijk en, vooral, waar nu nog ruimte is voor verbetering. Rik wordt steeds vaker uitgenodigd door financiële dienstverleners. Zij willen graag van hem horen hoe ze kunnen voorkomen dat ze voor het klachteninstituut worden gedaagd.

 
Karin Polman

Karin Polman

Karin is directeur van Florius en is lid van het directie team ABN AMRO Hypotheken. Binnen Florius is zij verantwoordelijk voor de aandachtsgebieden Customer Experience, Intermediaire Verkoop, Digital, Channel Management, Financial care en Klanten service. Florius is een hypotheekaanbieder met ca 400.000 klanten en een consumenten NPS van +13. Karin is in 2000 gestart met MoneYou. De afgelopen jaren heeft zij aan de wieg gestaan en meters gemaakt bij de digitalisering van hypotheekprocessen voor klant en intermediair. Bij Karin staan de mens, nieuwe technologie en verandering centraal. Deze ingrediënten gebruikt zij graag als basis om Florius weer een stap verder te brengen in het realiseren van haar ambities.

 
Cor Molenaar

Cor Molenaar

Prof. Dr. Cor Molenaar heeft een brede expertise die hij onder andere heeft kunnen ontwikkelen bij Ogilvy&Mather, vele bestuursfuncties en zijn eigen strategische consultancybureau eXQuo Consultancy. Naast zijn economiestudie heeft Cor verscheidene studies gevolgd om zijn visie te verbreden en verdiepen. Nadat hij zijn masterdiploma had behaald aan de Vrije Universiteit Amsterdam, promoveerde hij in 2007 aan de Rijksuniversiteit Groningen op het onderwerp ‘Toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie in marketing’. Daarnaast schreef Cor Molenaar meerdere boeken op marketinggebied, waaronder ‘Het einde van winkels?’ en ‘Shopping 3.0’. Hij sprak onder andere voor de NOS en Harvard, en is momenteel hoogleraar bij de vakgroep Bedrijfskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. EStrategie, eMarketing en eCommerce staan hierbij centraal en hij vertelt hoe winkeliers het hoofd boven water kunnen houden. In een inspirerende presentatie deelt Cor Molenaar zijn expertise en vertelt u hoe u een visie kunt omzetten naar realisatie.

 
Hans Heijnen

Hans Heijnen

Hans Heijnen maakt onderdeel uit van het ontwikkelteam van het Waarborgfonds Eigen Woningen, de organisatie achter de Nationale Hypotheek Garantie. In die hoedanigheid draagt hij bij aan de ontwikkeling van nieuwe proposities rondom thema’s zoals woningverduurzaming en voor specifieke doelgroepen, zoals ZZP’ers, flexwerkers en senioren. Hans is ruim 12 jaar actief als change manager in de financiële dienstverlening en heeft zich daarbij de laatste jaren gespecialiseerd in verandertrajecten rondom hypotheken.

 
Jeroen Oversteegen

Jeroen Oversteegen

Jeroen Oversteegen is directeur van de Nationale Hypotheekbond. Hij is een innovator van het eerste uur. Met meer dan 20 jaar ervaring in de financiële dienstverlening weet hij zijn ideeën, zijn branchekennis met de nieuwste technieken te combineren tot zakelijke oplossingen waar nu heel veel adviseurs, banken en verzekeringsmaatschappijen dagelijks mee werken. Hij is door zijn duidelijke visie en mening veelgevraagd in menig forum, panel of radio discussie. Hij is elke dag met veel plezier bezig met het verbeteren van de dienstverlening van zijn bedrijf.

 
Joris Lange

Joris Lange

Joris Lange (41) werkt als Lead Productmanager bij Rabobank Hypotheken. Samen met een team van productmanagers en procesmanagers zorgt hij voor het dagelijks verbeteren van de online en offline hypotheekprocessen op het gebied van service- en beheerprocessen voor 1.000.000 hypotheekklanten. Daarnaast is Joris één van de co-founders van het Hypolab, een fintech- startup die opereert binnen de Rabobankorganisatie en wordt gezien als een proeftuin voor allerlei innovaties op het gebied van hypotheken. Vorig jaar heeft het Hypolab de Rabo HomeCatcher geïntroduceerd. Deze app maakt de zoektocht naar je droomhuis makkelijker en leuker. De HomeCatcher is op dit moment 40.000 keer gedownload. De app helpt om meer en beter inzicht te krijgen in de 'huizenmarkt', zo kun je o.a. bekijken wat de (verwachte) kans is om een bepaalde woning te kopen. In de verdiepende sessie hoor je o.a. meer over de doorontwikkeling van deze app!

 
Marten van Garderen

Marten van Garderen

Marten van Garderen is senior econoom bij het ING Economisch Bureau. Marten ziet het als zijn passie om de soms ingewikkelde economie duidelijk uit te leggen en te vertalen naar dagelijkse voorbeelden waar iedereen wat aan heeft. Hij kan als geen ander uitleggen hoe de economie werkt en wat dat voor u betekent. Ook de ontwikkelingen op de huizenmarkt maakt hij op eigen wijze helder en inzichtelijk. Voor ING doet hij onderzoek, schrijft artikelen en blogs, geeft presentaties en staat de media te woord.

 
Carin Gruben

Carin Gruben

Carin Gruben is Product Owner bij Topicus sinds 2013. Voor ze de overstap maakte naar IT-leverancier Topicus is ze jarenlang werkzaam geweest in de financiële dienstverlening. Haar carrière begon als adviseur bij de ABN AMRO. Om daarna verder te groeien in de hypotheeksector. Zo heeft ze na de ABN AMRO haar kennis opgehaald bij o.a. de Rabobank en de SNS bank. Ook heeft ze haar kennis verbreed aan de kant van tussenpersonen (huis en hypotheek) en serviceprovider FinanCenter, waardoor ze alle kanten van de hypotheekmarkt in diverse functies bekleed heeft. Deze ervaringen neemt ze mee in het vertalen van marktontwikkelingen in innovatieve productverbeteringen en nieuwe proposities.

 

Korting voor abonnees

Abonnees van am:magazine, am:signalen of am:signalen financiële planning ontvangen 50% korting op de inschrijving!

am:magazine

Niets missen op het gebied van verzekeringsnieuws? Word dan abonnee van am:magazine. Het blad is de maandelijkse inspiratie met achtergronden, diepgang en opinie. am:magazine verschijnt 9 keer per jaar en bevat specials over innovatie, marketing, vermogensbeheer, het intermediair & schade. Ook krijg u toegang tot het online digitale magazine & hoge kortingen op events!

Abonneer hier >>

 

Sponsoren

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.